Kursy walut
kupno | sprzedaż | |
---|---|---|
rozliczenie gotówkowe | ||
EUR | 4,18 | 4,38 |
USD | 3,83 | 4,03 |
GBP | 4,98 | 5,18 |
rozliczenie bezgotówkowe | ||
EUR | 4,18 | 4,38 |
USD | 3,84 | 4,02 |
GBP | 4,94 | 5,23 |
Nowe zasady składania wniosków
Świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 800+” przysługuje na dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.
Jeden wspólny wniosek na wszystkie dzieci
Jeżeli masz przyznane świadczenie na drugie i kolejne dzieci złóż wspólny wniosek. Otrzymasz wtedy prawo do świadczenia na dziecko (na które obecnie nie pobierasz 800 +)
Jak złożyć wniosek?
Aby złożyć Wniosek o świadczenie „Rodzina 800+”, musisz mieć dostęp do bankowości internetowej eBankNet.
Otrzymasz go m.in. po otwarciu konta osobistego.
Ważne daty
Wypłata świadczenia i wyrównania, zależą od miesiąca, w którym zostanie złożony Wniosek:
- do końca sierpnia – świadczenie, z wyrównaniem od lipca, otrzymasz najpóźniej do 31 października
- we wrześniu – świadczenie, z wyrównaniem od lipca, otrzymasz najpóźniej do dnia 30 listopada
- w październiku – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od października, otrzymasz najpóźniej do dnia 31 grudnia
- w listopadzie – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od listopada, otrzymasz najpóźniej do dnia 31 stycznia
- od 1 grudnia do 31 stycznia – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od miesiąca złożenia wniosku, otrzymasz najpóźniej do dnia 29 lutego
O PROGRAMIE DOBRY START
Dobry Start to rządowy program wsparcia, w ramach którego rodziny otrzymają raz w roku dla każdego rozpoczynającego rok szkolny dziecka jednorazowe świadczenie na wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł. Wypłata świadczenia nie zależy od posiadanego przez daną rodzinę dochodu.
- Świadczenie przysługuje uczniom do ukończenia 20 roku życia, a w przypadku niepełnosprawności do ukończenia 24 roku życia. Świadczenie otrzymają również dzieci sześcioletnie jeśli rozpoczęły naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej
- Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. "zerówki"
- Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia
- Wniosek o świadczenie można składać online od 1 lipca do 30 listopada
Więcej informacji o świadczeniu Dobry Start znajdziesz na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej https://www.mpips.gov.pl/dobrystart
Kiedy otrzymasz świadczenie?
Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry Start złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej do 30 września br.
Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry Start złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
Podane terminy są terminami maksymalnymi - organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej.
Składanie wniosku
Bank Spółdzielczy w Iłży umożliwia złożenie wniosku Dobry Start online w bankowości internetowej. Złożenie wniosku w oddziale Banku nie jest możliwe. Złożenie wniosku jest całkowicie bezpłatne.
Wniosek znajdziesz po zalogowaniu się do bankowości internetowej wybierając z menu PROGRAM 300/800 PLUS
Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty wcześniej przygotuj ich skany.
Zwróć szczególną uwagę na podawany przez Ciebie we wniosku adres zamieszkania, ponieważ na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w gminie. UWAGA: Adres zamieszkania nie musi być zgodny z adresem zameldowania.Pamiętaj, że wniosek możesz złożyć tylko w swoim imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
Wysłany wniosek Dobry Start można pobrać w formie PDF tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku zostanie wysłane na Twój adres e-mail.
Bank nie weryfikuje pod względem formalnym i merytorycznym danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za pośrednictwem którego wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
Po przesłaniu wniosku, w bankowości internetowej status wniosku możesz sprawdzić wybierając z menu PROGRAM 300/500 PLUS, a następnie ZOBACZ STATUS ZŁOŻONEGO WNIOSKU. Prezentowane statusy to:
- Przetwarzany - trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
- Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
- Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia, należy go złożyć ponownie.
Instrukcja składania wniosku w bankowości internetowej eBankNet
Złożenie wniosku
Zaloguj się do bankowości internetowej eBankNet, wybierz z menu PROGRAM 300/800 PLUS, wypełnij wniosek o świadczenie Dobry Start zgodnie z dalszymi wskazówkami.
Rejestracja wniosku
Wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia. Następnie na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wniosku.
Rozpatrzenie wniosku
Organ prowadzący w Gminie program Dobry Start dokonuje analizy otrzymanego wniosku o świadczenie.
Wypłata świadczenia
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez właściwy Organ otrzymasz jednorazową wypłatę świadczenia w ramach programu Dobry Start na rachunek bankowy wskazany we wniosku.