Komunikaty Banku

Kursy walut

  kupno sprzedaż
rozliczenie gotówkowe
EUREUR 4,18 4,38
USAUSD 3,83 4,03
GBPGBP 4,98 5,18
rozliczenie bezgotówkowe
EUREUR 4,18 4,38
USAUSD 3,84 4,02
GBPGBP 4,94 5,23

Praca w Wigilię 24 grudnia 2024

Informujemy, iż w dniu 24 grudnia 2024 (Wigilia - wtorek) wszystkie placówki Banku będą nieczynne.

_____________________________________________________________________________________________________________

niedostępność wniosków Eximee

Szanowni Państwo,

W dniu 16.11.2024 w godzinach 08:00 – 16:00 zostaną przeprowadzone prace serwisowe.

W tym czasie system Eximee będzie niedostępny. Nie będzie możliwości składania wniosków: 800+, 300+, Aktywny Rodzic, Tarcza PFR.

Za utrudnienia przepraszamy.

_____________________________________________________________________________________________________________

niedostępność wniosków Eximee

Szanowni Państwo,

W dniu 29.10.2024 w godzinach 20:00 – 22:00 zostaną przeprowadzone prace serwisowe.

W tym czasie system Eximee będzie niedostępny. Nie będzie możliwości składania wniosków: 800+, 300+, Aktywny Rodzic.

Za utrudnienia przepraszamy.

 _____________________________________________________________________________________________________________

niedostępność usługi BLIK

Szanowni Państwo,

z uwagi na prace administracyjne po stronie Banku w dniu 2.10.2024, od godziny 22:00 do 23:00, usługa BLIK ( kod T6)  i przelewy na telefon P2P będą niedostępne.

Za utrudnienia przepraszamy.

 _____________________________________________________________________________________________________________

Prace techniczne – przerwy w dostawie usług

Szanowni Państwo,
W związku ze zmianami w zakresie systemów informatycznych, w dniach 21-24 czerwca br., dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony.Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą szczegółowe informacje.

Transakcje kartami debetowymi i kredytowymi – płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów będą funkcjonować bez zmian.Zachęcamy do zaplanowania wszelkich ważnych operacji bankowych przed lub po podanych datach.Dziękujemy za zaufanie, jakim nas Państwo obdarzają i liczymy na zrozumienie, jeśli napotkają Państwo niedogodności w trakcie przeprowadzanych zmian.

 _____________________________________________________________________________________________________________

Niedostępność Profilu Zaufanego

 

Informujemy, że od czwartku 9 maja od godziny 20:00 do piątku 10 maja do godziny 01:30 mogą wystąpić chwilowe niedostępności Profilu Zaufanego.
 
Za utrudnienia przepraszamy.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Płatności kartą za granicą


Wybierasz się w podróż zagraniczną?

Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.

W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. Tam lepiej sprawdzi się karta fizyczna-plastikowa lub gotówka.

Jeśli w podróży Twoja płatność telefonem lub zegarkiem nie przejdzie (zostanie odrzucona), ponów transakcję i użyj plastikowej karty. Najlepiej włóż kartę do czytnika terminala płatniczego albo bankomatu i zatwierdź kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).

Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi.

Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Informacja o zmianach w metodach szyfrowania.

Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować o planowanym wyłączeniu symetrycznej metody szyfrowania (ciphers), uznawane za niewystarczająco bezpieczne. Skutkować to będzie, brakiem możliwości zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej eBankNet z niewspieranych systemów operacyjnych (takich jak np. Windows7, Windows 8) oraz niewspieranych przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer poniżej wersji 10 wydanej w 2012r, Firefox poniżej wersji 26 wydanej w 2013r; Chrome poniżej wersji 30 wydanej w 2013r, Opera poniżej wersji 17 wydanej w 2013r ;Safari poniżej wersji 8 wydanej w 2014 r. itp).

Powyższe zmiany wejdą w życie w dniu 31 marca 2024r.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego

 

Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się zbezpośrednio z Bankiem.

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"