Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej

Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

  • Zapamiętaj hasło
  • Nie ujawniaj hasła
  • Zmieniaj regularnie hasło
  • Unikaj używania łatwych haseł, stosuj hasła trudne do rozszyfrowania
  • Hasło musi mieć co najmniej 8 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę
  • Nie przechowuj hasła razem z loginem
  • Nie odchodź od komputera podczas zalogowania do systemu
  • Wyloguj się i zamknij przeglądarkę po zakończeniu pracy
  • Nie korzystaj z nieznanych sieci bezprzewodowych oraz usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach np. kawiarenki internetowe
  • Nie używaj wyszukiwarek internetowych do znalezienia strony logowania naszego Banku
  • Nie wchodź na stronę internetową Banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzacych mailach
  • Aktualizuj regularnie system operacyjny oraz oprogramowanie antywirusowe
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódkę)
  • Nie kopiuj numerów rachunku z faktur, maila itp.


Pamiętaj, że:

  • System bankowości elektronicznej nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego z listy kodów jednorazowych
  • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika (login) i ustalone przez siebie hasło (przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne podane przez Bank)
  • Nigdy nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł
  • W przypadku zablokowania nie wyrzucaj hasła pierwotnego, które otrzymałeś z Banku, gdyż na jego podstawie będziesz mógł się odblokować. Odblokować możesz się składając dyspozycję w Banku.