Sygnaliści

Informacja - Ustawa o ochronie sygnalisty

 

Realizując zapisy Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Bank Spółdzielczy w Iłży wdrożył wewnętrzną procedurę, która określa zasady dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania przez Bank działań następczych.


Zgodnie z zapisami Art. 3 pkt.1 Ustawy o ochronie sygnalistów, naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:

  • korupcji
  • zamówień publicznych
  • usług, produktów i rynków finansowych
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  • bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami
  • bezpieczeństwa transportu
  • ochrony środowiska
  • zdrowia publicznego
  • ochrony konsumentów
  • ochrony prywatności i danych osobowych
  • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą

 

Zgłoszenia powinno zawierać: informację na temat osoby, której dotyczy zgłoszenie, informację o miejscu (np. placówka Banku) oraz czasie w jakim występowało naruszenie, opis naruszenia, dane innych osób które mają lub mogą mieć związek ze zgłoszeniem i wszelkie inne informacje mające związek ze zgłoszeniem umożliwiające wyjaśnienie zgłoszenia np. dane świadków czy posiadane dowody.

Sugerujemy podać zwrotny kanał komunikacji np. prywatny, anonimowy adres e-mail, adres pocztowy lub numer telefonu), co ułatwi nam komunikację pomiędzy nami.


Zgłoszenia należy kierować na adres:


    Bank Spółdzielczy w Iłży

    ul. Rynek 1

    27-100

 

 

Wszystkie zgłoszenia będą podlegały wyjaśnieniu z zachowaniem zasady poufności, bezstronności i rzetelności. Zgłoszenia będą traktowane z należną powagą i starannością,

z zachowaniem obiektywizmu i pełnej poufności w szczególności dotyczącej danych Sygnalisty, a także osób, których dotyczy zgłoszenie lub osób udzielających informacji w toku postępowania wyjaśniającego.